17 Nisan 2014

DOMATESLİ BİBERLİ 321 POĞAÇA

bu poğaçaları geçen hafta arkadaşıma geçmiş olsun ziyaretine giderken götürdüm yiyen herkes tarifini sordu. yumuşacık bu poğaçaların beğenileceğine garanti veriyorum. klasik 321 poğaça hamuruyla yaptım ama üzerine domates biber ve beyaz peynir eyrı bir lezzet kattı. ayrıca bazılarını galeta ununa bazırlarınıda susama buladım susamlı olanları daha çok beğendik


3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
Aldığı kadar un (4 – 5 bardak)
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep (isteğe bağlı)

Üzeri için;
1 yumurta
Galeta unu, susam
1-2 tane domates
1 biber
1 dilim beyaz peynir

Öncelikle hamurumuzu yoğuruyoruz. Sıvı yağ ve yoğurdu yoğurma kabına alıyoruz. Üzerine 2 su bardağı un ekliyoruz. Üzerine kabartma tozunu ve tuzu ilave edip yoğurmaya başlıyoruz. Mahlebi ekliyoruz ve un takviyesine devam ediyoruz. Yoğurduğunuz kıvamına göre un alacaktır ben 5 su bardağı un kullandım. Yumuşacık bir hamur elde ediyoruz ve üzerine olan sebzeleri hazırlarken hamuru dinlenmeye bırakıyoruz.
Bir tabağa yumurtayı kırıyoruz ve iyice çırpıyoruz.
Bir tabağa da galeta unu veya susam koyuyoruz. ( ben bazılarını susamlı bazılarını da galeta unlu yaptım)
Domatesi ve biberi doğruyoruz. Beyaz peyniri çatalla eziyoruz.

Hamurdan yuvarlak parçalar alıyoruz. Küçük bezeler yapıp yuvarlıyoruz. Önce yuvarlama işlemini yapıp daha sonra diğer işleri yaparsanız daha kolay oluyor. Çünkü ele susam yapışabiliyor.
Yuvarlama işlemi bitince bezeleri önce yumurtaya batırıyoruz daha sonrada kenarlarını susama veya galeta ununa buluyoruz. Tepsiye sıralıyoruz.
Poğaça hamurun ortalarına beyaz peynir koyuyoruz doğradığımız domates ve biberleri koyuyoruz ve 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)