12 Mart 2014

MİLFÖYDEN GÜL BÖREĞİ

Milföyü kullanmayı seviyorum.ani gelen misafirlere birebir. bu tarif biraz uğraştırsa da değer :)  hafif çıtır,  kıyır kıyır elde açma börek lezzetinde.


10 tane milföy
250 gr beyaz peynir ve kaşar peyniri karışık
maydanoz
üzeri için yumurta, çörekotu yada susam
açmak için un
2′ li olan milföyleri kesiyoruz ve kare parçalar elde ediyoruz.
Unlayarak merdane yardımıyla iki tarafından da açıyoruz. Yalnız bir tarafını daha fazla açalım ki dikdörtgen şeklini verelim.
Uzun tarafına peynirli harçtan yayalım ve rulo şeklinde saralım.
Bir ucundan başlayarak içe doğru kıvıralım (en son ucunu alta doğru kıvırın) Gül şekli verelim ve yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştirelim.
Bütün milföylere aynı işlemi uyguladıktan sonra yumurtayı çırpıp üzerine sürelim (sadece yumurta sarısı da kullanabilirsiniz ben bütün yumurtayı kullandım)
Üzerini çörekotu yada susamla süsleyip 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirelim. Afiyet olsun…







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)