14 Şubat 2014

İNCİRLİ KURABİYE

nefis bir kurabiye tarifim var size. içinde incir olan bütün tadları seviyorum eğer sizde seviyorsanız bu tarifi deneyin beğeneceğinize inanıyorum


10 adet incir
yarım paket yumuşak margarin
1,5 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
1 avuç ufaltılmış ceviz içi
1 tatlı kaşığı tarçın
1 yumurta
yarım çay bardağı nişasta
aldığı kadar unüzeri için;pudra şekeri
İncirleri sıcak suda 10 dk.bekleterek yumuşatırız,küçük küçük doğrarız.Diğer malzemelerin tümü karıştırıp içine en son doğradığımız inciri de ekleyip yoğururuz.Yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde ederiz.Yuvarlak şekil verip tepsiye dizerek 175 derecede 25-30 dk.kontrol ederek pişiririz.Aşırı sertleşmesine izin vermeden fırından çıkarıp soğuyunca pudra şekeri ile süsleriz.

tarifin aslı bu şekilde, yalnız ben 5 tane incir, 1 su bardağı kırılmış fındık kullandım çok lezzetliydi…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)