17 Şubat 2014

ÇÖKERTME KEBABI (BODRUM KEBABI)

en sevdiğim yemektir çökertme kebabı
çıtır çıtır patates, üzerine sarımsaklı yoğurdun uyumuna bayılıyorum sanırım
sayısız kere yaptım ama en son sevgililer günü menümdeydi 
deneyin beğeneceksiniz :)




3 tane patates
250 gr dana eti
yoğurt
sarımsak
1 küçük soğan
baharat (kekik, kimyon, karabiber)

Etler jülyen doğranır. Suyunu salıp çekene kadar düşük ısıda pişirilir. 1 çay bardağı kadar sıcak su eklenir ve pişmeye bırakılır. Suyunu çektikten sonra 1 yemek kaşığı tereyağı eklenir ve pişene kadar etler kavrulur.

Diğer yandan da patatesleri rendenin iri kısmı ile rendelenir. Güzelce yıkanır ve suyu süzülür. Yağı kızdırarak patatesleri kızartılır. bol yağda kızartalım ve çok karıştırmayalım birbirine yapışabiliyor. fritözde kızartmak daha başarılı sonuç veriyor.

Servis tabağına önce patatesleri alın, üzerine sarımsaklı yoğurt üzerine de pişen etleri koyarak servis edebilirsiniz. dilerseniz sarımsaklı yoğurdun üzerine etleri koymadan önce salçalı sosda gezdirebilirsiniz Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)