19 Kasım 2014

TEPSİDE SARMAL POĞAÇA

Haftasonu pek kıymetli misafirlerim vardı. Poğaça hamurunu yoğurdum ve ne yapsam ne yapsam diye hamurla uzun süre bakıştım klasik poğaça yapmak istemedim hem farklı olsun diye hem de çok el oyalayıcı geldiği için. sonra uğraşırken bu şekil çıktı ortaya. bence çok lezzetli oldu ve kesinlikle poğaça yapmaktan daha pratik





1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
yarım çay bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı tereyağı
1 paket yaş maya
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta beyazı
Aldığı kadar un (5-6 su bardağı)

iç malzeme için
beyaz peynir
maydanoz (yerine az dereotu kullandım )

Maya ve şekeri kaba alıyoruz ılık süt, yumurta beyazi ve suyu ekleyip karıştırıyoruz sıvı yaği ve oda sıcaklığında ki tereyağını ilave ediyoruz (dilerseniz tereyağ yerine sıvı yağ ekleyebilirsiniz toplamda 1 çay bardağı )
Tuz ve un ilave ederek yoguruyorsunuz. Yumusak ama ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Kapalı bir kaba koyarak dinlendiriyoruz (ben 1 gece dolapta beklettim)
Mayalanan hamuru tezgaha alıyoruz ve 3-4 bezeye ayırıyoruz yağlı bir zeminde hamuru çok inceltmeden açıyoruz bir tarafina iç malzemeden koyup diğer yarısını üzerine kapatıyoruz tekrar merdaneyle üzerinden geçiyoruz daha sonra bıçakla kesiyoruz(fotoğraflarda göreceksiniz. ) kestigimiz parçaları alıp etrafında dondurerek gul şekli veriyoruz yağlanmış tepsinin ortasına koyuyoruz. Diğer kesilen parçaları da kendi etrafında çevirerek tepsi deki hamurun bittiği yerden devam ediyoruz diğer bezelerde de aynı işleme devam ediyoruz. Böreği 15-20 dk mayalanmaya bırakıyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susamla süslüyoruz 180 derecede pişiriyoruz.







11 yorum:

  1. Çok degişik ve farklı bir sunum olmuş.elinize saglık..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmenize sevindim sevgiler

      Sil
  2. Ne güzzel gözüküyor. ama resmi görüpte başlık beni şaşırttı:) elinize sağlık...
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nilgün hanım resimde börek mi sandınız poğaça hamuruyla yaptığım için bu ismi verdim

      Sil
  3. çok güzel görünüyor :) bende deneyeceğim en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık ,lezzetinin nefis olduğuna eminim…
    Sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüntü ve lezzet tamdı çok teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  5. Mukemmel gorunuyor. Fikir de orjinalmis ellerinize saglik. www.acemiden.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler beğenmenize sevindim sevgiler

      Sil
  6. Cok guzel olmus en kisa zamanda denemek istiyorum.. sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)