30 Ekim 2014

MERCİMEK ÇORBASI





1 su bardağı kırmızı mercimek
1 soğan
1 patates
1 domates
1,5- 2 litre su

Üzeri için:
1 yemek kaşığı un(isteğe bağlı)
Sıvı yağ
1 yemek kaşığı salça
Tuz
Karabiber
Pulbiber


Mercimekler yıkanır ve tencereye alınır. Patatesler, soğan domates doğranır ve mercimeğin üzerine eklenir. 1,5-2 litre kaynar su eklenerek pişmeye bırakılır. Patatesler piştikten sonra ocağın altı kapatılır.
Küçük bir tavada sıvı yağda un kavrulur. Salça eklenir baharatlarda eklenerek kavrulur. Çorba blandırdan geçirilerek üzerine bu sos eklenir ve karıştırılır.
Çorbanız kıvamlı olursa sonradan kaynar su ekleyebilirsiniz ama iyice kaynaması su tadının gitmesi lazım. ben sonradan su eklememek için ilk önce suyu fazla koyuyorum.
Son bir not normalde mercimek çorbasına un kavurmuyorum kızım kavrulmuş unlu çorbaları sevdiği için bu şekilde yaptım patates o kıvamı sağlıyor tercih sizin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)