16 Eylül 2014

PEYNİRLİ PİDE

okuldan gelen çocuklarınıza bu pidelerden hazırlayıp sürpriz yapmaya ne dersiniz? inanın çok pratik ve lezzetli... dilerseniz peynirin içine soğan ve biber kavurup ekleyebilirsiniz ben bir daha yaparsam öyle yapacağım çünkü başka bir börekte denedim çok daha lezzetli oluyor





4 su bardağı un
1 paket yaş maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Su

İç Malzemesi İçin;
250 gram peynir (kaşar peyniri ve beyaz peyniri karıştırabilirsiniz, eriyen bir peynir türü olsun)
yarım demet maydanoz
2 tane yumurta
üzeri için yumurta sarısı


Unu yoğurma kabına alıp ortasını havuz gibi açalım. Ortasına maya, şeker ve tuzu koyup suyu azar azar ilave edip ele yapışmayan bir hamur haline getirelim. Mayalanmasını bekleyelim ( 50 derece fırında 10 dk bekletebilirsiniz eğer vaktiniz yoksa.) Maydanozları ince ince doğrayıp karıştırma kabına alalım. Peyniri doğrayıp maydanoz ekleyelim. İçine yumurtaları kırıp karıştıralım. Bu arada bekleyen hamurdan minik parçalar alıp tezgahta unlayıp açalım. İçine peynirli harçtan koyup kenarlarından kapatalım. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim. Kenarlarına yumurta sarısı sürüp ısıtılmış 200 derecede pişirelim. Sıcak servis yapalım. Afiyet olsun…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)