5 Ağustos 2014

MARGARİNSİZ KURABİYE

kıyır kıyır değilde daha kıtır kurabiye sevenlere göre bir tarif margarinsiz kurabiye. hem sağlıklı hemde pratik fındık ceviz damla çikolata gibi eklemeler yaparak zenginleştirebilirsiniz. çat kapı gelen misafirlerede kısa sürede yapılabilir



1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un


Şekeri ve yağı iyice karıştırın.
Karbonatı ve unu azar azar ilave ederek yumuşak bir hamur elde edin.
Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın.
Üzerine fındık veya badem koyarak 175 derecelik önceden ısıtılmış fırında üstü hafif pembeleşene kadar pişirin. ilk piştiğinde çok yumuşak oluyor soğumasını bekleyin, altı pembeleşince pişmiş demektir.
Ben şekerini 1 su bardağından bir parmak kadar az koydum ama yine de biraz şekerli geldi, yiyenler iyi dedi. Şekerli sevmeyenler biraz azaltabilir. Afiyet olsun. Fırından fırına değişebilir ama ortalama 20 dakikada pişiyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)