11 Temmuz 2014

TAVUKLU NOHUTLU PİLAV


1 su bardağı pirinç
1 tavuk baget
1 çay bardağı haşlanmış nohut
Tuz, pulbiber
1 yemek kaşığı tereyağı, zeytinyağı


Bageti haşlıyoruz ve didikleyip tavaya alıyoruz. Çok az pul biber ilavesiyle sıvı yağda kızartıyoruz. Kurumasına izin vermeyin rengi dönmeye başlayınca ocaktan alıyoruz.
İyice yıkadığımız pirinci pilav yapacağımız tencereye alıyoruz, tuzunu ilave edip tereyağında kavuruyoruz. Ben üzerine zeytinyağı da ekliyorum. Kavrulan pirincin üzerine tavuğu ve diri haşlanmış olan nohutu da ekliyoruz Eğer nohutumuz iyice haşlanmışsa pilav suyunu çektikten sonra veya çekmeye yakın ilave ediyoruz. 1 su bardağı pirince 2 su bardağı+ 1 çay bardağına yakın su ilave ediyoruz (nohutu piştikten sonra ilave edeceksek suyunu da azaltıyoruz.) su kaynamaya başladıktan sonra ocağın altını iyice kısıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Suyunu iyice çektikten sonra üzerine kağıt havlu kapatıp dinlenmeye bırakıyoruz.

Eğer fırında baget pişirdiyseniz ve arttıysa bu yemeği yaparak değerlendirabilirsiniz. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)