20 Mayıs 2014

MERCİMEKLİ BÖREK

çok acı günler yaşadık malesef... bizim için hayat normale döndü ama somada hala acı çok taze, hafiflemeside çok zor. hep dua ettik elimizden bişey gelmediği için allah kalanlara sabır versin , kaybettiklerimizinde mekanı cennet olsun. bu süre içinde biz bile ne yemek yaptık nede gündelik işlerimizle uğraşabildik. blog işinide tamamen bıraktım açıp bakmadım bile, ihanet ediyormuşum gibi hissettim çünkü. nekadar faydamız olur bilmiyorum ama dualarımız onlarla....

şimdi sizinle güzel bir tarifi paylaşacağım... mercimekli börek yaptınızmı hiç bilmiyorum ama bu tarifi deneyin sonrada beğenileri dinleyin :) ben nezaman yaptıysam tarif istendi.ilk yapıldığında çıtır çıtır oluyor hemen fırından çıkarın 2-3 saat sonra yumuşuyor ama yinede lezzetinden bişey kaybetmiyor, tavsiyem sizde not alın bu tarifi



6 adet yufka
1 su bardağı yeşil mercimek
1 tane soğan
karabiber
pulbiber
kimyon
1 tatlı kaşığı salça
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvı yağ
üzerine yumurta sarısı


Yeşil mercimeği haşlıyoruz. Bir tavaya soğanı doğruyoruz ve kavuruyoruz. Soğanın üzerine haşlayıp süzdüğümüz yeşil mercimeği ekliyoruz. Karıştırıyoruz. Salçayı ve baharatları da ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Su ve sıvı yağı karıştırıyoruz. Yufkayı tezgaha seriyoruz. Üzerine su-sıvı yağ karışımından fırçayla sürüyoruz 2. Yufkayı da üzerine seriyoruz yufkayı 8-12 parçaya bölüyoruz. Uçlarına mercimek harcından koyup rulo yapıyoruz. 12 parçada rulo olarak sarıldıktan sonra su- sıvı yağ karışımının içine batırıp çıkarıyoruz ve fırın tepsisine sıralıyoruz. Diğer yufkalara da aynı işlemi uyguluyoruz. Yumurta sarısı sürüp 180 derecede pişiriyoruz. Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)