28 Mayıs 2014

EZOGELİN PİLAVI

Bol malzemeli, bol vitaminli, bol lezzetli ve çok bereketli bir pilav yapmaya ne dersiniz?
bu tarifte tümayınmutfağından ama ben kendime göre ayarladım oranları ve malzemeleri
teşekkür ediyorum tarif için :)



yarım çay bardağı yeşil mercimek
yarım çay bardağı arpa şehriye
1 çay bardağı pirinç
1 çay bardağı bulgur
1 küçük soğan
1 tane biber
2 tane domates
karabiber, tuz,
2,5- 3 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı tereyağı


Yeşil mercimeği küçük bir tencereye alıyoruz üzerine su ekleyip ocağa koyuyoruz kaynamaya başlayınca ocağı kapatıp yarım saat kadar bekletiyoruz. Daha sonra ocağı açıp yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
Ayrı bir tencereye soğanları doğruyoruz tereyağ ekleyip kavuruyoruz, tam olarak kavrulmadan arpa şehriyeyi ekliyoruz. Rengi hafif dönmeye başlayınca biberleri ekliyoruz. Biberler pişmeye yakın pirinci ekliyoruz 2-3 dk kavurduktan sonra bulguru ilave ediyoruz. Son olarak küp doğranmış domatesi ekleyip ara ara karıştırarak suyunu çekmesini bekliyoruz. Haşlanmış yeşilmercimeği ilave edip üzerine suyunu ekliyoruz. ( ben kışlık hazırlanan domateşten kullandığım için onun suyu yeterli geldi ve sıcak suyu az ilave ettim sizde dmatese göre suyunu ayarlayabilirsiniz. ) karabiberi ekleyip ocağı iyice kısıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz.
Suyunu çekince üzerine kağıt havlu kapatıp dinlendiriyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)