2 Kasım 2014

EL AÇMASI MAYALI BÖREK

Elde yufka açma gibi becerilerim olmasını isterdim ama hiç yok malesef. Bu şekilde açabiliyorum sadece mantı baklava gibi şeyler yapamıyorum. Bu börekte o kadar uğraştığım için midir bilmem çok lezzetli oluştu esmer un kullandığım için rengi biraz koyu oldu ama tadına diyecek yok


2 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 yumurta(1 inin sarısını üzeri için ayırın)
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 paket maya (instant maya kullandım)
Aldığı kadar un( ben 5,5 bardak un kullandım)



İç malzemesi:
Yarım kalıp rendelenmiş beyaz peynir
Maydanoz
Dilerseniz kaşar peyniride rendeleyebilirsiniz
1 kase su

Arasına sürmek için
100 gr tereyağı/margarin

5,5 bardak unu yoğurma kabına koyarak üzerine malzemeleri ekledim 1 kase suda elimi ıslatarak yoğurdum siz dilerseniz 1 çay bardağı su ekleyip malzemeleri karıştırıp yavaş yavaş un ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde edebilirsiniz.
Hamuru 12 parçaya ayırın. Üstünü örtün.15 dakika dinlendirin.
Her bir parçayı merdane yardımıyla açın ve yağlayın. 6 tanesini aynı şekilde yapıp üst üste koyun.
Diğer 6 parçayı da aynı şekilde merdaneyle açın ve üst üste dizin (diğer hamurdan ayrı olacak şekilde)
Daha sonra ilk hazırladığınız üst üste koyduğunuz 6 parçayı merdaneyle toplu olarak tepsinizin boyutunda açın bunu tepsinizin alt katına serin
peynirli karışımı hamurun üzerine yayın.
Diğer 6 parçayı da açın ve peynirli harcın üzerine serin. Böreğimizi keserek üzerine yumurta sarısı sürün 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirin.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)