9 Ekim 2014

PRATİK KÖFTELİ KEBAP

çalışan bayanlara göre bir tarifim var. çok pratik hemen oluyor ve sonuçta lezzetli bir kebap yemiş oluyorsunuz



300 gr kıyma
1 küçük soğan
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı galeta unu
köfte baharatı, kimyon, kırmızı biber, karabiber, tuz, salça
yarım pide
2 yemek kaşığı salça
yoğurt

Öncelikle köftemizi hazırlıyoruz. kıymaya soğanı ve sarımsağı rendeliyoruz. baharatları galeta ununu ve gerekirse sıvıyağı ekleyip iyice yoğuruyoruz. küçük bir borcama kçfte malzememizi yayıyoruz ve üzerini elimizle düzeltiyoruz. üzeine sıvıyağ sürüyoruz ve fırına veriyoruz. kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
buarada pidemizi küçük küpler halinde doğruyoruz ve tavaya alıyoruz. dilerseniz az tereyağında çevirebilirsiniz ben yağsız tavada kızarttım.
ayrı bir tavaya salçayı alıyoruz ve 1 çay bardağı kadar su ilave ediyoruz salçalı sos hazırlıyoruz.
köftemiz kızarmışsa fırından çıkarıyoruz ve dilimliyoruz.
servis tabağına kızaran pideleri alıyoruz. üzerine salçalı sostan kaşıkla döküyoruz. onun üzerinede dilimlediğimiz köfteleri koyuyoruz. yanına yoğurt koyarak servis yapıyoruz. dilerseniz köftenin üzerine tereyağ kızdırıp gezdirebilirsiniz. afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)