25 Mayıs 2014

LOKMA TATLISI

miraç kandiliniz mübarek olsun... rabbim dularınızı kabul etsin inşallah...
bugün lokma yapıp dağıtmak isteyenler olabilir belki diye sizinle bu tarifi paylaşmak istedim. geçtiğimiz ramazan ayında yapmıştım bu tatılıyı ve komşularıma ikram etmiştim. geri dönüşler çok güzel oldu hatta hazır sananlar olmuş buda beni mutlu etti tarif cahidejibekten ama kıvamınımı tuttaramadım bilmiyorum biraz cıvık oldu onun içinde şekilleri çok düzgün olmadı ama siz şekline aldanmayın tadı harika :)



3 su bardağı un
2 su bardağı su
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 silme çay kaşığı tuz

şerbeti için;
2 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
1 dilim limon


Öncelikle şerbetimizi hazırlıyoruz. Ben limon kullanmadım ama tarifimize göre limonu, şekeri ve suyu tencereye alıp kaynatıyoruz. Kıvamlı bir şerbetimiz olacak. Şerbeti soğumaya bırakıyoruz.

Tatlımız için hamuru hazırlıyoruz. Gerekli malzemeleri bir kaba alıyoruz ve mikser yardımıyla karıştırıyoruz. Kek hamurundan daha kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. 1 saat kadar mayalanması için dinlenmeye bırakıyoruz ve bekliyoruz.
Mayasını bulan hamurumuzu alıyoruz Bir tencereye yarısına kadar sıvı yağ ekliyoruz ve kızdırıyoruz. Hamurdan avucumuzun içine yumruk yapar gibi alıyoruz. Yağa batırılmış tatlı kaşığıyla yumruğumuzun üzerinde kalan parçayı alıyoruz ve kızgın yağa atıyoruz. Ara ara karıştırarak arkalı önlü kızartıyoruz. Kızaran hamuru şerbetin içine atıyoruz ve yine karıştırarak 2 dakika kadar bekletiyoruz ve servis tabağına alıyoruz. Hamur bitene kadar bu işleme devam ediyoruz Eğer şerbetimizden kaldıysa üzerine döküp tatlıyı batırarak tüketebilirsiniz. Afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)