5 Mayıs 2014

İKİ RENKLİ RULO TATLI



kakaolu şerbetli tatlıları pek sevmiyorum daha doğrusu kakaolu şeyleri sevmiyorum ama bu tatlıya yakıştırdım. lezzeti tam yerindeydi bana göre görselliğinede diyecek bişey yok zamanınızda varsa denemeye değer :)

3 dolu yemek kaşığı tereyağı
1 adet yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı irmik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı ceviz kırığı
2 yemek kaşığı kakao
Alabildiği kadar un (yaklaşık 3 su bardağı)
yarım portakal kabuğu rendesi

Şerbeti için;
2,5 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
1-2 damla limon suyu


Öncelikle şerbetimizi yapıyoruz. Şekeri ve suyu tencereye alıyoruz kaynamaya başlayınca limon suyunu ekliyoruz. 5 dakika daha kaynadıktan sonra ocağı kapatıp, soğumaya bırakıyoruz.

Tatlımız için kakao ve ceviz hariç diğer malzemeleri yoğurma kabına alıyoruz ve yoğurup yumuşak bir hamur elde ediyoruz. (eritilmiş tereyağ kullandım) Ele yapışmaz duruma gelince hamuru 2′ye bölüyoruz. Birine kakao ekleyip iyice yoğuruyoruz. Sade olana da 1-2 kaşık kadar un ekleyip onu da yoğuruyoruz. Dilerseniz beni gbi iki hamuru da tekrar 2′ ye bölüp iki kerede sarabilirsiniz yada tek seferde yapabilirsiniz. Tercih size kalmış.

Beyaz yada kakaolu hamuru tezgaha alıyoruz ve tabak büyüklüğünde açıyoruz. Dilediğiniz hamurdan başlayabilirsiniz. Ben 2 şekilde de yaptım.
Kakaolu hamuru açtıysak eğer üzerine çeviz kırığı serpiyoruz. Beyaz olan hamuru da başka bir yerde açıp kakaolu hamurun üzerine yayıyoruz. Onun üzerinede ceviz kırığı serpiyoruz ve rulo yapıyoruz. Elimizle biraz uzatıyoruz ve keskin bir bıçakla 1 parmak kalınlığında kesiyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine sıralıyoruz. 170 derecede hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.

Fırından çıkardığımız tatlıları yağlı kağıt olmayan başka bir tepsiye alıyoruz. Kaşıkla üzerine şerbeti döküyoruz 5 dakika kadar beklettikten sonra alt-üst yapıyoruz. 5 dakika daha bekletip eski haline getiriyoruz. Üzerine başka bir tepsi kapatıp şerbetini çekmesi için dinlendiriyoruz. Şerbetini çekince servis yapıyoruz. Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)