2 Nisan 2014

ELMALI KURABİYE

annemin senelerdir yaptığı bir kurabiye tarifi. yiyen herkesten tam not alıyor ama bana nedense çok uğraştırıcı geliyordu. haftasonu bikerede ben yapayım dedim ve sıvadım kolları. nekadar kolaymış oysa. hamuru kolay bir hamur, açması güzel, tadı ayrı bir güzel :) sizde elmalı kurabiye seviyorsanız bu tarifi deneyin 32 tane kurabiye elde ettim kalabalık misafirlere 2 katıda yapılabilir. kolay gelsin :)



Yarım paket margarin ( 125 gr)
Yarım çay bardağı zeytinyağı / sıvı yağ
1,5 çay bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat (yarım paket kabartma tozu)
Aldığı kadar un

İç malzemesi için;
3 adet elma
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı ceviz kırığı
3 yemek kaşığı şeker

Elmaları rendeliyoruz ve tavaya alıyoruz şekeri ve tarçını ilave ederek suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz. Ceviz kırığını ilave ediyoruz ve son kez karıştırarak ocağın altını kapatıyoruz, soğumaya bırakıyoruz.

Margarini eritmeden (oda sıcaklığında) zeytinyağı yoğurt, pudra şekeri ve kabartma tozu ile karıştırarak tahta bir kaşıkla eziyoruz.
Unu yavaş yavaş ilave ederek yumuşak bir hamur yapıyoruz.
Hamuru 4 parçaya ayırıp bezeleri yarım saat dolapta dinlendiriyoruz.
Merdane ile bezeleri 0, 5 cm kalınlığında açıyoruz. Daireyi önce 2′ye sonra 4′e ve 8′e bölüyoruz. Geniş kenarına elmalı harcı koyup iki ucu açık kalacak şekilde rulo sarıyoruz.
Yağlanmış veya yağlı kağıt koyulmuş tepsiye sıralıyoruz. 180 derecede pembe renk almaya başlayıncaya kadar pişiriyoruz. Pudra şekeri serperek servis yapıyoruz. Afiyet olsun.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)