14 Nisan 2014

FIRINDA PATATES

seneler önce yapmıştım bu tarifi. ama ozamanlar böyle bir hobim olmadığı için fotoğraflamak aklıma bile gelmemişti. internetten bulduğum tarifleri ajandama yazıyordum çıktı alıp yapıştırıyordum düzenli bir tarif defteri tutuyordu. geçenlerde ajandama öyle bir göz gezdirirken bu tarif gözüme çarptı tadı damağımda kalmıştı tekrar denemek istedim ve sizin için fotoğrafladım. kahvaltıya ve et yemeklerinin yanına çok yakışır. ben yanında krepte tavuk sote yaptım pilavsız tükettik. fırında patatesi deneyin beğeneceğinize inanıyorum



3 adet patates
1 yemek kaşığı süt
Yarım soğan
Yarım yemek kaşığı tereyağı
2-3 yemek kaşığı kaşar peyniri rendesi
Tuz, pul biber, karabiber

Patatesleri bir kaç yerinden deliyoruz ve fırın tepsisine koyup 200 derecede pişiriyoruz. Bıçakla kontrol ederek pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.
Bıçak kolay girerse pişmiş demektir. Ortadan 2′ye kesiyoruz ve içlerinizi çıkarıyoruz. Çıkardığımız patates içine süt, tereyağı, kaşar peyniri rendesini ekliyoruz. Soğanı çok küçük doğrayıp ilave ediyoruz. Baharatını ve tuzunu ayarlayıp harmanlıyoruz. Tekrar patates çanaklarının içine paylaştırıyoruz ve fırın tepsisine sıralıyoruz. 200 derecede hafif kızarma oluncaya kadar pişiriyoruz.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)