18 Şubat 2014

PATATESLİ MİLFÖY BÖREĞİ

Patetesli milföy böreği... aniden gelen misafirlerinize kısa sürede yapabileceğiniz lezzetli bir börek. peynirle yaparsanız hazırlama süresi dahada kısalacaktır. 


3-4 tane orta boy patates
Kişi sayısına göre milföy ( 1 taneden 2 tane çıkıyor)
1 soğan
Pul biber, karabiber, tuz
Zeytinyağı
Maydanoz
1 yumurta sarısı
Susam / çörekotu

Patatesler haşlanır ve rendelenir.
Soğan sotelik doğranır ve zeytinyağında kavrulur. Patates eklenir ve kavrulmaya devam edilir. Dilenirse maydanozda eklenir. Baharatları da eklenerek ocak kapatılır. Yumuşamış olan milföylere patatesli harç yerleştirilir ve rulo sarılır. Ortadan 2 ye kesilerek kat yeri aşağıya gelecek şekilde tepsiye yerleştirilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür ve susam, çörek otu serpilir. 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirilir. (ben bir süre 150 de pişirdim içi iyi pişsin diye)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için gerçekten önemli....♥

Cevapları takip etmek için, yorumunuzu yaptıktan sonra lütfen beni bilgilendir kutucuğunu da işaretlemeyi unutmayın :)
sevgilerimi sunuyorum, takipte kalın :)